Ons blog

Uw huis verkopen in Nijmegen

Uw huis zelf verkopen in regio Nijmegen

Denkt u eraan om uw huis in regio Nijmegen zelf te verkopen? Momenteel zijn hypotheken toegankelijker voor kopers dan ze een lange tijd zijn geweest. Het verkopen van uw eigen huis, in plaats van het gebruik van een makelaar kan u geld besparen. Het is niet voor iedereen, maar met dit artikel, geschreven door een anonieme ex-makelaar bent u op de taak voorbereid.

Ik heb zes jaar als makelaar gewerkt en heb het genoegen gehad om woningen van klanten zowel te kopen als te verkopen. In die tijd was de woningmarkt booming en dat gold ook voor de zakelijke markt. Ik heb veel geleerd over de psychologie van huizenkopers, de meest effectieve marketingtechnieken voor de verkoop van een huis en de juridische valkuilen die kunnen gebeuren in de loop van een vastgoedtransactie. Ik heb hier en daar een paar geheimen geleerd en ik ben bereid om deze geheimen met u te delen.

Je woning makkelijk verkopen in Nijmegen

Is het verstandig om uw huis zelf te verkopen?

Het verkopen van uw huis klinkt niet moeilijk. Immers, de meeste Nederlanders zijn niet bang om nieuwe uitdagingen aan te gaan. We leren de basisvaardigheden van loodgieterij om het lek in de gootsteen op te lossen. We leren hoe we het haar van onze kinderen kunnen knippen. We veranderen onze eigen olie, betegelen onze eigen badkamers. Soms lukt dit goed, we besparen geld.

Moet u uw eigen huis verkopen? Het antwoord is, misschien. Als de markt goed is en je hebt geen haast om te verkopen. Doe je je huiswerk en blijf je gefocust, georganiseerd en ijverig gedurende het hele proces, dan verkoop je je eigen woning wellicht succesvol.

Zal u op deze manier geld besparen?

Het plaatsen van uw huis bij een makelaar kost u meestal een percentage van de verkoopprijs. Indien u uw eigen woning zelf verkoopt bespaart u de courtage. Op deze manier kunt u geld besparen.

Hoe is het met uw onderhandelingsvaardigheden gesteld?

Amerikaans onderzoek meldt dat mensen die hun eigen huis verkopen meestal tien tot twintig procent minder ontvangen voor hun woning dan degenen die hun woning verkopen via makelaars, vooral omdat veel verkopers niet de vaardigheden bezitten om de beste voorwaarden te onderhandelen. Het loont om met een eerlijke blik naar uw onderhandelingsvermogen te kijken voordat u uw woning zelf verkoopt.

Kunt u brutaal eerlijk zijn naar uzelf?

Wanneer u zaken doet met een makelaar, zal deze komen kijken naar uw huis, kijk rond, en doet aanbevelingen over wat u moet doen om het hoogst mogelijke aanbod te krijgen. Hoewel u het misschien niet eens bent met alles wat de makelaar zegt, heeft de makelaar echt geen reden om tegen u te liegen: hoe hoger de verkoopprijs voor de woning, hoe hoger de courtage. Makelaars hebben veel ervaring met kopers en hun voorkeuren. Ze zijn niet emotioneel verbonden met uw huis, zodat ze het met onbevooroordeeld kunnen taxeren.

Snel je woning verkopen in Nijmegen en omgeving

Kunt u uw emoties buiten het onderhandelingsproces houden?

Emotionele verbondenheid met uw woning, kan een echt nadeel zijn bij de verkoop van uw huis. U heeft veel herinneringen aan uw huis, bijvoorbeeld: de thuisgeboorte van uw eerste kind, het maken van sneeuwpoppen in de tuin, het markeren van de lengte van uw kind in de deuropening. Het is moeilijk om uw huis te bekijken vanuit een strikt financieel perspectief. Dit kan u bijten tijdens de onderhandelingen. Doordat u gehecht bent aan uw woning kan het lastig zijn om uw woning voor een realistisch prijs te verkopen, hierdoor benadeeld u uzelf.

Dit soort scenario’s zijn zeldzaam wanneer huiseigenaren hun woning verkopen via een makelaar of een professionele woning opkoper in de arm nemen.

Kunt u assertief zijn?

Slimme realtors tonen enkel huizen aan kopers die vooraf zijn gekwalificeerd door een kredietverstrekker. Anders zouden ze veel waardevolle tijd besteden aan het tonen van huizen aan mensen die zich de woning niet kunnen veroorloven. Wanneer u uw huis zelf verkoopt, moet u er dan ook op aandringen dat potentiële kopers een pre-kwalificatie brief van de financierende partij meenemen. Anders verspilt u uw tijd en brengt u mogelijk mensen in uw huis die misschien snode plannen hebben. Makelaars zijn zich bewust van deze criminelen (en anderen) en zijn op hun hoede en voorbereid.

Als u zichzelf ongemakkelijk voelt als u ‘nee’ zegt tegen mensen, dan moet u uw huis niet zelf verkopen.

Bent u bereid om het werk te doen?

Het is verleidelijk om te denken dat makelaars en professionele vastgoed opkopers veel meer geld verdienen dan ze waard zijn. Voor sommige zeldzame transacties, kan dat het geval zijn. Maar het merendeel van de tijd besteed uw makelaar vele uren werken aan de marketing van uw huis. Toen ik werkte als makelaar, werkte ik regelmatig een zestig uur uur per week. Ik had jaren van opgebouwde kennis. Ik beantwoordde de telefoon toen het ging en trok er op uit in sneeuwstormen om huizen te tonen of het bijwonen van sluitingen met klanten. Was ik mijn opdracht waard? Absoluut.

Veel mensen denken dat het verkopen van een huis gemakkelijk is – je gooit gewoon een bordje in de tuin en wacht tot er iemand langskomt om je woning te kopen. Je moet voorbereid zijn op het werk dat nodig is om je huis te verkopen.

Veel geld voor uw woning in Nijmegen

Verkoop uw huis zelf met deze tips en adviezen.

Ondanks mijn hierboven beschreven voorzichtigheid kan het zelf verkopen van uw huis een heel goed idee zijn, als u het volgende kunt doen:

  • Vraag een redelijke prijs voor uw woning.
  • Beschouw de transactie als een zakelijke transactie zodat het geen emoties oproept.
  • Wees een assertieve onderhandelaar.
  • Wees assertief naar vreemden.

Wees bereid hard te werken om uw woning te verkopen.

Als u eerlijk denkt dat u niet in staat bent om deze vijf dingen te doen, bel dan een makelaar om uw huis voor u te verkopen of neem contact op met een vastgoedkoper die uw woning koopt. Als u deze vijf dingen kunt, geweldig! Lees dan verder voor tal van goede tips die u helpen om uw woning succesvol te verkopen.

Hoeveel is mijn woning waard?

Wel, er zijn drie antwoorden op die vraag: de taxatiewaarde, de actuele taxatiewaarde en de werkelijke marktwaarde. Het lijkt contra intuïtief, maar het kunnen heel verschillende cijfers zijn. Hier is een uitsplitsing op elk van deze cijfers.

Belasting ingeschatte waarde

Dit is het bedrag op uw aangifte van de onroerende voorheffing. Het kan meerdere jaren oud zijn, en het kan zijn dat het niet de volledige waarde van uw woning vertegenwoordigt. De taxatiewaarde is het bedrag dat wordt gebruikt voor de berekening van de jaarlijkse onroerende voorheffing.

Uw taxatiewaarde wordt bepaald door de lokale overheid: uw gemeente, provincie of stad. Sommige woonplaatsen beoordelen eigendommen op minder dan de volledige waarde; zo weinig als zeventig procent, bijvoorbeeld. Sommige taxeren jaarlijks, andere veel minder vaak. Als uw woning voor het laatst werd beoordeeld tijdens de vastgoedzeepbel, kan het bedrag zeer hoog zijn.

Verkoop je huis zonder problemen in Nijmegen

Huidige geschatte waarde

Dit kan ook een lastig getal zijn. Als u een taxateur inhuurt om u een actuele waarde te geven, zorg er dan voor dat u hem vertelt dat u de waarde gebruikt om de prijs van uw huis te verkopen. Hij komt bij u thuis en loopt door uw huis en taxeert dan alles.

Uw taxateur zal de gegevens verzamelen en vervolgens aanpassingen maken op basis van de verschillen tussen uw huis en gelijkende woningen. Bijvoorbeeld, de taxateur zou nog eens €6.000 kunnen toevoegen als u vier slaapkamers heeft en de anderen slechts drie slaapkamers hebben. Aan het einde van alle het doorberekeningen zal de taxateur een bedrag presenteren dat de actuele waarde van uw woning vertegenwoordigt.

Het kan moeilijk zijn om een nauwkeurige taxatie te krijgen in een herstellende markt. Er kunnen geen recent verkochte huizen in uw buurt zijn die vergelijkbaar zijn met die van u om te gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Of, er zijn veel woningen verkocht, maar vaak voor veel minder dan de marktwaarde. Dit zet de taxateur in een lastige positie; hij wil uw huis niet overwaarderen, maar hij heeft niet echt goede cijfers om zijn taxatie op te baseren.

Het merendeel van de tijd, zijn taxateurs op zoek naar huizen waar actueel op wordt geboden. In dat geval weet hij dat iemand bereid is om dat bedrag voor het huis te betalen en dat draagt veel gewicht in de schaal. Goede taxateurs houden ook nauw contact met lokale makelaars, zodat ze zich bewust zijn van de toenemende of afnemende huiswaarden op basis van de boden die worden gedaan.

De echte actuele marktwaarde

De echte actuele marktwaarde van uw woning is, in de eenvoudigste zin van het woord, wat iemand er ook voor wil betalen. Als u een online advertentie heeft waarop u uw huis voor €280.000 aanbiedt en een koper komt opdagen en koopt het, dan is uw woning €280.000 waard.

Een vergelijkende marktanalyse van een makelaar is een van de beste manieren om een nauwkeurige weergave van de huidige waarde van uw huis te maken. De makelaars weten wat er in uw buurt gebeurt, welke huizen worden beoordeeld en wat er verkocht wordt. Zij gebruiken een gelijkaardige formule als taxateurs om de waarde van uw huis te bepalen een combinatie van gegevens van verkochte huizen, de vierkante meters van uw huis en eigenschappen. Ze zullen ook rekening houden met de momenteel te koop staande huizen en alle speciale eigenschappen die uw woning heeft waardoor het wellicht een hoger bedrag waard is.

Als uw woning bij een makelaar te koop staat, is het het eerste wat de makelaar zal doen en de makelaar zal het kosteloos doen. U kunt overwegen om contact op te nemen met een makelaar om te zien of hij u een marktanalyse zal geven. Makelaars die ik sprak vertelde me dat ze bereid zijn om mensen te helpen met een marktanalyse, zelfs als die mensen hun woning verkopen zonder een makelaar.

Wat u ook doet, pretendeer niet dat u met een makelaar in zee gaat om alle goodies te ontvangen. Niet alleen kost het iemand’s waardevolle tijd en middelen, u verdient u zelf een slechte reputatie. Makelaars praten met elkaar en degenen die mogelijk gekwalificeerde kopers voor uw huis hebben kunnen besluiten geen contact met u op te nemen op basis van uw slechte gedrag.

Zet hoog in

U kunt geneigd zijn om de waarde van uw huis op te blazen bij het plaatsen van een advertentie, omdat het u de ruimte geeft om te onderhandelen. Goede makelaars doen dit niet en u moet dit ook niet doen. Slimme kopers worden zich snel bewust van de marktwaarde van de huizen waar ze naar kijken. Ze besteden veel tijd aan het bezichtigen van vergelijkbare huizen en ze zijn zeer goed in het vergelijken van woningen.

Wanneer een geïnteresseerde koper belt voor uw huis, zal de eerste vraag zijn: “Hoeveel vraagt u?” Als dat bedrag hoger is dan hij verwacht, zal hij waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om uw woning te bezichtigen. Vermelding van de werkelijke marktwaarde is niet nadelig voor het onderhandelingsproces, u hoeft niet minder dan de vraagprijs te accepteren.

Wat moet er gedaan worden om het huis te verkopen?

Uw huis is uw kasteel en u denkt waarschijnlijk dat het perfect is. Wie zou het niet willen kopen? Nou, om eerlijk te zijn, de meeste huizen hebben een beetje voorbereiding nodig voordat ze gewild worden.

Vertoon doet er toe

Ik heb al veel kopers gehad die weigeren een huis te betreden op basis van de manier waarop het er vanaf de stoep uitzag. Soms is het iets dat niet de schuld is van de eigenaar – de kopers houden bijvoorbeeld niet van fruitbomen. Maar meestal is het één van de meest voorkomende factoren:

  • Een tuin die niet onderhoudsvriendelijk is.
  • Vuile ramen.
  • Rommelige veranda en oprit.
  • Bladderende verf.
  • Schade aan het dak.
  • Gedateerde kleuren.
  • Een beschadigde regengoot.
  • Gebroken tegels op de veranda of oprit.

U heeft vast gehoord over de regel van de eerste indruk, toch? Als u een slechte eerste indruk maakt, krijgt u waarschijnlijk niet de kans om een betere tweede indruk te maken. Zorg daarom dat alle items op de bovenstaande lijst in optimale staat verkeren.

Help potentiële kopers zich voor te stellen dat uw huis straks hun thuis is

Idealiter is uw huis zo neutraal mogelijk. Niet iedereen deelt uw smaak voor porseleinen poppen collecties of taxidermische hertenkoppen. Potentiële kopers zijn er niet om uw smaak in decor of persoonlijke collecties te bewonderen, ze willen zich het leven in uw huis voorstellen. Om hen daarbij te helpen, kunt u uw huis in scène zetten. Eerst de items op deze lijst aanpakken:

  • Persoonlijke foto’s verwijderen.
  • Verwijder rommel en verzamelobjecten.
  • Vervang fel gekleurd tapijt door neutraal gekleurd tapijt.
  • Versla de wedstrijd

Kopers willen in staat zijn om direct uw woning te betrekken zonder dat ze een hoop geld hoeven uit te geven. De mate waarin uw huis moet worden bijgewerkt en actueel is afhankelijk van uw concurrentie. Hebben alle andere huizen in uw prijsklasse nieuwe keukens? Een afgewerkte kelder? Zo ja, dan heeft u twee keuzes:

Waardeer uw woning op

Verlaag uw koopprijs zodat kopers zelf uw woning kunnen updaten.

Wees voorzichtig met het voltooien van renovaties voordat u een lijst van andere woningen hebt opgesteld. U bent wellicht niet in staat om de kosten terug te verdienen. Doe het strikte minimum om uw huis op het niveau van de buurt te brengen; niet meer, niet minder.

Hoe een huis aantrekkelijk maken om te kopen

De grootste klacht van kopers die naar huizen kijken is dat veel van hen: vuil, stinkend en rommelig zijn. U moet van uw huis absoluut een aantrekkelijke, aangename plek maken om te zijn, anders heeft u een zeer moeilijke tijd om een bereidwillige koper te vinden. Hier is een lijst van huis enscenering tips en dingen om te doen, ruimte voor ruimte.

Elke kamer opruimen

Maak eerst elke kast en bergruimte in het hele huis schoon. Ontdoen van spullen die je niet gebruikt. Kopers houden van het openen van kasten en ze houden van het idee van het hebben van veel opslagruimte. Uw kasten zullen er veel groter uitzien als ze nagenoeg leeg zijn. Doe een grondige schoonmaak en reorganisatie van:

  • Garage.
  • Opslagloods.
  • Kelder.
  • Kruipruimte.
  • Slaapkamerkasten.
  • Kapstokkast.
  • Bijkeuken.
  • Keukenkasten.
  • Badkamer.
  • Linnenkast.
  • Trapkast.
  • Zolder.

Overweeg het tijdelijk huren van een opslagruimte. Vakantie versiering, kleding buiten het seizoen, sportuitrusting en souvenirs kunnen allemaal worden ingepakt en meegenomen. U moet die spullen inpakken om ze te kunnen verplaatsen, waarom doet u dat niet op voorhand? Uw huis zal er veel groter uitzien als de kamers niet overvol zijn met te veel meubels. Overweeg om overbodige meubels op te slaan in uw opslagruimte.

Als elke kamer eenmaal gedecoreerd en georganiseerd is, is het tijd om schoon te maken. Hier is een basislijst van taken voor elke kamer in uw huis:

Elke kamer:

  • Ramen wassen.
  • Maak de jaloezieën schoon of vervang ze.
  • Gordijnen, wassen, strijken en ophangen.
  • Verwijder de bekledingen van de verlichting en was ze.
  • Oude of kapotte gloeilampen vervangen.

Badkamers:

  • Alle watervlekken op de douchewanden verwijderen.
  • Was de vloerkleden.
  • Reinig het bad.
  • Behandel elke schimmel.
  • Vervang een oude toiletzitting.
  • Neem het douchegordijn af of vervang het.
  • Vervang gedateerde armaturen.
  • Verwijder eventuele rommel in de badkamer.
  • Houd: toilet, wastafel, spiegel, bad en douche en vloer te allen tijde schoon.

Slaapkamers:

  • Vervang bevuild of versleten beddengoed.
  • Verwijder extra meubilair, trainingsapparatuur en speelgoed.
  • Houd bedden opgemaakt, vloeren gestofzuigd en meubels altijd vrij van stof.

Woonkamer:

  • Verwijder overtollig meubilair.
  • Verwijder: rommel, persoonlijke spullen en foto’s.
  • Houd het tapijt opgezogen en meubels en elektrische apparatuur vrij van stof.

Keuken:

  • Reinig elk apparaat grondig, zowel van binnen als van buiten. Verwijder vet uit de afzuigkap.
  • Reinig de keukenkasten.
  • Verwijder de rommel van het aanrecht en de tafel.
  • Verwijder alles van de voorkant van de koelkast en vriezer.
  • Maak de kasten schoon en organiseer ze.
  • Vervang de keukenkraan als deze lek is.
  • Houd de vloer schoon en de vaat uit de gootsteen.

Houd uw huis zo schoon en rommelvrij mogelijk om een bezichtiging aan uw woning positief te laten verlopen.

Verkoop je huis in Nijmegen

Uw huis op de markt brengen

Zodra uw huis klaar is om te laten zien, moet u wat marketing doen om potentiële kopers te vinden. Maar eerst moet u een paar beslissingen nemen.

Staat u de makelaars van de koper toe, of niet?

U bespaart al courtage door zelf uw huis te verkopen. Er zijn uiteraard voordelen en nadelen aan elke beslissing.

Pro’s: Het toestaan om de koper toe te staan om te worden vertegenwoordigd door een makelaar neemt een deel van de druk van u af en legt de verantwoordelijkheid voor een tijdige transactie op de schouders van de makelaar.

Tijdens de escrow periode zal de makelaar van de koper een huis inspectie coördineren om op deze manier voor zijn klant eventuele gewenste reparaties te arrangeren en regelmatig contact te houden met de kredietverstrekker van de koper zodoende er voor te zorgen dat het hypotheekproces soepel verloopt. Zonder de makelaar van de koper, kunt u dit alles aan het toeval overlaten of u kunt er zelf voor zorgen.

Nadelen: Wanneer de koper wordt vertegenwoordigd door een makelaar, heeft hij iemand die goed op de hoogte is van het proces. Dit kan een nadeel voor u zijn, omdat u te maken krijgt met iemand die veel ervaring heeft met onderhandelen. Als je niet veel ervaring hebt, kunt u in het nadeel zijn.

Wat is inbegrepen?

We hebben al besproken hoe u een prijs voor uw huis kunt bepalen. Nu is het tijd om het bedrag te verhogen. U zult ook moeten uitzoeken wat er in de verkoop zal worden opgenomen en wat niet. Hier zijn de items die automatisch worden verondersteld te worden opgenomen. Ze worden beschouwd als “Vastgoed”.

  • Keukenkasten die aan de muren zijn bevestigd.
  • Apparaten zoals: fornuis, vaatwasmachine, muur ovens, aanrecht,, ingebouwde magnetrons en ingebouwde wijnkoelers.
  • Buitenfonteinen die vast geïnstalleerd zijn met beton.
  • Vijvers.
  • Raam armaturen, waaronder: jaloezieën, zonneschermen en gordijnroedes.
  • Spiegels behoren schoon te zijn.
  • Boekenkasten moeten stof- en rommelvrij zijn.
  • Vloerbedekking en tapijten.

In principe wordt, met uitzondering van sommige keukenapparatuur, alles wat permanent aan de muur of vloer is bevestigd, automatisch geacht te zijn inbegrepen. Wat niet automatisch is inbegrepen:

Koelkast.

  • Apparaten die verplaatsbaar zijn, zoals: broodrooster, magnetron, kleine wijnkoeler, TV, zonnebank.
  • Meubilair
  • Wanddecoraties, zoals: foto’s, schilderijen en spiegels.
  • Tapijten en vloerkleden.

Vermijd potentiële problemen

Vermeld in al uw advertenties duidelijk wat niet inbegrepen is. Als u de sauna meeneemt, vermeld dit dan in uw advertentie of flyer. Als u een kamer heeft met een groot tapijt dat het grootste deel van de vloer in beslag neemt, realiseert de koper zich misschien niet dat het geen tapijt is. Wijs op hetgeen u meeneemt als u niet wilt dat de koper boos wordt op de dag dat hij/zij de sleutels van uw woning ontvangt.

Meer problemen dan het waard is

Soms is iets meenemen meer moeite dan het waard is. Ik had ooit een klant die een prachtige muurfontein in zijn ingang had. Het was erg groot en duur. Het was ook het directe aanspreekpunt bij het betreden van het huis.

Elke potentiële koper gaf aan hoe prachtig het was. De klant had besloten dat hij het bij zijn verhuizing mee wilde nemen, dus we sloten het uit in de lijst. Toen hij een bod kreeg, smeekten de nieuwe kopers hem om het aan hen te verkopen, maar hij weigerde het. Toen het tijd was om te verhuizen, liet hij de verhuizers het van de muur halen.

Toen de fontein eenmaal verwijderd was, was er een enorme puinhoop. De installateurs hadden extra gespijkerd om de fontein op zijn plaats te houden. De verf was weg en de muurplaat zat vol met gutsen en gaten. De eigenaar was van mening dat hij dat gewoon kon overlaten aan de nieuwe kopers.

Ik kreeg een vervelende telefoontje de volgende dag toen de kopers de voordeur van hun nieuwe woning openden om een gigantisch gat te vinden. Bedreigd met een rechtszaak, moest de eigenaar iemand binnen laten komen en de gipsplaten vervangen en vervolgens de hele ingang opnieuw beschilderen. De moraal van het verhaal: Als je het weghaalt kun je beter voor de schade zorgen.

Stiekem zijn

Soms gaan huiseigenaren op onderzoek in hun huis en dan beginnen ze rond te kijken en beseffen dat sommige van hun armaturen echt leuk zijn om mee te vertrekken. Ze denken dat de koper zich die dure kroonluchter in de eetkamer niet echt zal herinneren ze vinden gewoon een veel goedkopere en vervangen die. Die gipsplaten of dure kast? Die kan ook vervangen worden door een gelijkende goedkope kast. Die dingen zien er immers allemaal geweldig uit in het nieuwe huis! En de koper weet het niet eens. Met de grote hoeveelheid geld die hij van de verkoop krijgt, kan hij de kast knoppen zelf goed opwaarderen. Dus, na een kort gevecht met zijn ethiek, koopt de woning verkoper wat goedkopere spullen en vervangt een aantal items in huis.

Dit gebeurt meer dan je zou denken. En het zal u in problemen brengen als u het probeert. Je kansen om gepakt te worden zijn hoog. Wie zou kastknoppen opmerken? De koper. Sommige schijnbaar onbeduidende voorwerpen in een huis vallen vaak op bij de koper, die een mentale noot maakt van die “mooie roestvrijstalen schakelplaten” of “stijlvolle koperen kast”. Wanneer die items niet aanwezig zijn, zal de koper uw foto’s van de aanbieding, of de foto’s die hij nam met zijn mobiele telefoon tijdens zijn bezoeken aan het huis bekijken. En hij zal het voor de hand liggende zien en kunnen bewijzen: U bedriegt hem. Probeer daarom niet stiekem te zijn.

Verkoop je woning in Nijmegen

Uw woning effectief adverteren

Er zijn vele manieren om uw woning effectief te adverteren. Hoe brengen makelaars huizen op de markt? Hoewel u niet op zoek bent naar strategieën voor de lange termijn, zult u een aantal van deze ideeën zeer nuttig vinden bij de marketing van uw eigen huis.

Bewegwijzering

De meest voor de hand liggende van woningverkoop tools. Bewegwijzering zal u doen opvallen. Als u het goed doet, geeft het u veel goede exposure. Als u het verkeerd doet, zal het u meer nadeel brengen dan profijt. Hier zijn enkele van onze beste tips voor het maken van effectieve borden om uw huis te verkopen.

Minder is meer

U hoeft niet alles over uw huis op uw bewegwijzering te zetten. Denk bij het ontwerpen van uw borden aan één doel voor elk van hen. Terwijl elk bord kan zeggen “te koop”, kunnen sommige uw adres hebben, andere uw telefoonnummer. U kunt zelfs een banner ontwerpen die enkele kenmerken van uw huis opsomt, zolang het voor uw huis staat, waar mensen kunnen parkeren bij de stoep om het te lezen.

Kleuren

Als het gaat om bewegwijzering, werken sommige kleuren beter dan andere. Probeer kleurcombinaties die moeilijk leesbaar zijn te vermijden. Hier zijn de beste combinaties, gerangschikt in volgorde van leesbaarheid. U zult merken dat warm roze en paars hier niet worden vermeld. Ontwerp dienovereenkomstig.

Lettertypen

Twee belangrijke dingen om te weten over lettertypen:

1. Ze moeten duidelijk leesbaar zijn.

2. Ze moeten groot genoeg zijn om van veraf gezien te worden.

Fonts en aantal tekens

De meest effectieve opmaak van de borden. Ze moeten allemaal hetzelfde kleurenschema en dezelfde lettertypen hebben. Idealiter heeft u op alle belangrijke kruispunten binnen een halve kilometer van uw huis borden geplaatst. Deze borden moeten “huis te koop” zeggen en uw adres tonen.

Bij elke weg van uw buurt, twee of meer borden plaatsen. Een voor elke richting van het verkeer, voorzien van uw adres.

U dient ook een bord in uw voortuin te plaatsen. U kunt een grote banner met uw telefoonnummer en een kleine bullet point lijst van huis eigenschappen ontwerpen. En tenzij uw prijs een koopje is, vermeld de prijs niet.

Online marketing

Kopers zijn online op zoek naar woningen. Het is dus logisch dat u veel online wilt verkopen. Er zijn veel bedrijven online die u toelaten om uw woning voor een vergoeding te koop te plaatsen. Hoewel het misschien verleidelijk is om te bezuinigen op advertentiekosten, niet doen. U krijgt waarvoor u betaalt wanneer u een online dienst koopt. U wilt adverteren bij een bedrijf dat een grote hoeveelheid zoekverkeer heeft en dat wordt vermeld op de eerste pagina wanneer u een Google zoekopdracht voor “huizen te koop” doet.

Twee bedrijven die advertentiemogelijkheden bieden voor mensen die hun eigen huizen verkopen zijn Funda.nl en Jaap.nl. We hebben geen belang in een van beide bedrijven, maar ze lijken allebei redelijk eenvoudig en goedkoop te gebruiken.

Social media marketing

Hoewel de meeste mensen waarschijnlijk niet naar Facebook gaan om een huis te vinden, kan (betaald) adverteren op Facebook u de nodige potentiële kopers opleveren. Vertel de wereld dat uw huis te koop is.

Mond tot mond reclame

Weet je wie er echt van uw buurt houdt en het een geweldige plek vindt om te wonen? Uw buren. En weet u wie er naar hen toe gaat om hen te bezoeken in hun mooie buurt? Hun vrienden. Wanneer een makelaar een advertentie van een huis opstelt, is het eerste wat ze doen het sturen van een ansichtkaart naar al uw buren. Waarom? Ze willen uw huis niet kopen, ze hebben er al een. De ansichtkaart dient twee doelen: In de eerste plaats kunnen uw buren te weten komen voor hoeveel uw huis in de listing staat, ten tweede, het vertelt hen het feit dat uw huis te koop is, zodat ze hun vrienden kunnen vertellen.

Onroerend zaak makelaars

Dit zijn de mensen die dagelijks in gesprek zijn met potentiële huizenkopers. Hopelijk heeft u besloten dat u bereid bent om een makelaars courtage te betalen. Zo ja, stuur wat e-mails of brieven naar realtors in uw omgeving.

Kredietverstrekkers

Makelaars werken vaak samen met kredietverstrekkers. De relatie is wederzijds voordelig: financiële dienstverleners ontmoeten veel mensen die op de markt zijn om een huis te kopen, en makelaars ontmoeten veel mensen die een huis willen kopen en een hypotheek nodig hebben. Verwijzingen zijn er in overvloed. U kunt profiteren van dit soort relaties en het helpt u om een geschikte koper voor uw woning te vinden.

Het hebben van actuele informatie over de huidige rentestanden en leenvoorwaarden kan zeer nuttig zijn voor potentiële kopers. U kunt zelfs een bord ontwerpen voor uw voortuin dat een aantal voorbeeld voorwaarden en rentevoeten vermeld, op basis van uw vraagprijs. Zorg ervoor dat u duidelijk vermeld dat uw cijfers slechts indicatief zijn.



error: Content is beschermd